A LinkedIn már nem csak álláskeresésre szolgál. Több mint 756 millió felhasználójával tele van marketing lehetőségekkel.
Ebben a blogbejegyzésben öt módszert osztunk meg, amelyekkel a LinkedInt felhasználhatod márkád felfuttatására és a releváns célcsoportok elérésére.
Készen állsz? Kezdjük!
Hogyan használd a LinkedIn-t a márkád marketingjéhez
Bár a LinkedIn egy egyedülálló hely a kapcsolatépítésre és a kapcsolatok fejlesztésére, a branding szempontjából is tele van lehetőségekkel.
A LinkedIn segítségével hitelességet építhetsz, segítheted vállalkozásod növekedését, és legfőképp a webhelyedre irányíthatod a potenciális érdeklődőket.
Az új interaktív funkcióknak köszönhetően pedig könnyedén bevonhatod a közönséged is és értékes információkat tudhatsz meg tőlük, amelyek javíthatják közösségi média stratégiádat.
közösségi média – linkedin
Íme öt lehetőség a LinkedIn marketingcélú felhasználására:
Ügyféltörténetek és ajánlások megosztása
Mutasd be a cég vezetőjét, mint gondolati vezetőt.
Használj adatokat a történeted elmeséléséhez
Hallasd a hangodat
Influencer marketing
LinkedIn marketing tipp #1: Ossz meg ügyféltörténeteket és ajánlásokat
A történetmesélés az ügyfelekkel való közös munkáról nagyszerű módja az ismertség növelésének, mivel a valós történeteken keresztül mutatja be a márka működését. Például egy olyan cég, akik könnyűszerkezetes házakat építenek, bemutathatják egy videó/time-lapse keretein belül az építkezés menetét. Még jobb, ha konkrét ügyfeleket is megszólaltatnak a videóban, akik megoszthatják saját tapasztalataikat a szolgáltatással kapcsolatban.
Érdemes megkérni a vásárlóinkat, hogy – amennyiben elégedettek velünk – írjanak cégünk számára ajánlólevelet. Az olyan tartalmak létrehozása, amelyekben ajánlólevelek szerepelnek – akár idézett poszton vagy videón keresztül – erősítheti a hitelességet és bizalmat építhet.
A LinkedIn leírásokon keresztül is megoszthatsz egy történetet a közösség egy tagjáról, vagy a cég történetének egy mérföldkövéről. Gondolhatsz rá úgy is, mint egy mini-blogbejegyzésre, ahol személyes hangvételű poszton keresztül szólíthatod meg az oldalad látogatóit.
Ha hagyod, hogy az ügyfelek vagy a csapatod tagjai beszéljenek, az hatékony módja annak, hogy kapcsolatot teremts a szélesebb közönségeddel, miközben a márka bizalmát is építed.
TIPP: Jelöld meg az ügyfelet a LinkedIn-bejegyzésben, hogy bővítsd a közönséged.
linkedin marketing célú felhasználása
LinkedIn marketing tipp #2: Mutasd be a cég vezetőjét, mint gondolati vezetőt
Ha a vezérigazgatót vagy alapítót az adott iparág szakértőjeként sikerül pozícionálni, az nagyszerűen hozzájárul a hitelesség növeléséhez (és a márkája elérhetőbbé tételéhez).
Mutass be általa írt blogbejegyzéseket vagy interjúkat, projekteket amelyekben személyesen részt vett, annak érdekében, hogy jobban kapcsolódjon a csapathoz és fejlessze a szakmaiságot.
Ha egy vállalkozás alapítója vagy, akkor a személyes LinkedIn-profilodról is megoszthatod tudásodat és betekintést engedhetsz a személyes motivációidba, amelyeknek van valamilyen iparági vonatkozásuk.
Az ilyen típusú tartalmak megosztása remek módja annak, hogy megszemélyesítsd a márkát ls megmutasd a humán oldalát a vállalkozásnak.
közösségi média
LinkedIn marketing tipp: Használj adatokat a történeted elmeséléséhez
Az adatokkal való történetmesélés hatékony módja annak, hogy betekintést nyújts az érdeklődőknek a kulisszák mögé – és mindemellett gyakran bizonyul rendkívül jól megosztható tartalomnak is. Ezzel remekül szemléltetheted, hogy Honnan – Hova jutott el eddig vállalkozásod és másokban ezzel bizalmat ébreszthetsz.
A hosszú bejegyzések helyett, melyben elmeséled történeted egészét, nagyon hatásos és látványos megoldás a számokkal való kifejezése mindennek. Természetesen, a hosszú posztról sem szeretnénk senkit lebeszélni hiszen, ha ez elég jól sikerül, valószínűleg azt is jóval többen fogják elolvasni és megosztani.
Az adatokkal való történetmesélés hatékony eszköz lehet a LinkedIn-en történő marketingben, mivel lehetővé teszi, hogy értékes forrásként pozícionáld magad a partnerek és a célközönséged szemében.
TIPP: Ha nincs elég adat egy ilyen vizuális jelentés elkészítéséhez, fontold meg helyette egy rövid e-könyv vagy útmutató megírását. Használd ki az iparági statisztikákat vagy meglátásokat, hogy alátámaszd az érvelésedet!
Érdekel a LinkedIn marketing? Keress fel minket, hogy segítsünk beépíteni a stratégiádba!
LinkedIn marketing tipp #4: Hallasd a hangodat
Persze, a LinkedIn a szakembereknek szól, de ez nem jelenti azt, hogy az emberek csak vállalati tartalmakat akarnak látni.
Mutasd be a márkád személyiségét, hogy új ügyfeleket és vásárlókat tudj bevonzani.
Egyes kutatások szerint az ügyfelek 65%-a azt állítja, hogy érzelmi kapcsolatot érez egy márkával, vagy általa választott vállalkozással – tehát, ha nem csak arcot, hanem személyiséget is adunk vállalkozásunknak az sokat segíthet nekünk ebben!
Ezen kívül a márka személyiségének kialakítása nem csupán szimpatikusabbá, de felismerhetőbbé is teheti a tartalmakat, és megkülönböztethet minket a versenytársainktól.
TIPP: Bár minden egyes közösségi média platform más és más, fontos, hogy következetes hangnemet tartsunk fenn.
Ha eddig még nem próbáltad ki az influencer marketinget, a LinkedIn tökéletes hely a kísérletezésre.
linkedin
Rengeteg LinkedIn-hang és szakértő van a platformon – keresd meg őket, hátha kaphatók egy vendég blogbejegyzésre, vagy akár személyesen is beugorhatnak egy LinkedIn Live-ra.
Az élő videók átlagosan 24-szer több kommentet kapnak, mint a bejátszott videók, így érdemes kreatívnak lenni velük.
Influencerekkel vagy szakértőkkel is együttműködhetsz, hogy a fiókjaikról történeteket és élő közvetítéseket tegyenek közzé, így szélesebb közönség számára is megjelenthetsz.
Ezek a tippek együttesen egy gyilkos LinkedIn marketing stratégiát alkotnak, amely segít a márka növekedésében, a történeted elmesélésében és egy aktív közösség kiépítésében azokból az emberekből, akik látják a potenciált a vállalkozásodban.
A LinkdIn ideális platform az online jelenlét növelésére. A LinkedIn segítségével felhívhatod márkádra a figyelmet és széles körben érhetsz el embereket. A LinkedIn szerteágazó funkciókat kínál az ismertség, hitelesség javítására, mind egyénként, mind márkaként.
A LinkedIn használata üzleti célokra lehetővé teszi, hogy hitelességet építs, értékes hálózatot hozz létre, és elismerést szerezz az iparág többi szakértőjétől. Több mint 30 millió vállalat használja a LinkedInt üzleti célokra. Ezek mellett pedig a LinkedIn a legjobb közösségi hálózat, arra, hogy megtaláld a legkiválóbb embereket a csapatodba!
A Poszty.hu-n keresztül nem csak Facebookod, vagy Instagram fiókod kezelheted, hanem a LinkedIn fiókod kezelésére is alkalmad nyílik! Használd ki ezt a lehetőséget és spórolj meg rengeteg időt a Poszty segítségével!