Az influencerkedés divatos jelenséggé nőtte ki magát. Mindenkiben van egy titkos véleményvezér, hiszen jó esetben az emberek nagy többségének van véleménye a körülötte zajló dolgokról, világról. Más részről pedig az egyik leghatékonyabb marketing stratégia a nagy márkák számára az influencer lett.
A kérdés az influencerséggel kapcsolatban tehát nem az, hogy jó e influencernek lenni, vagy van e létjogosultsága az influencerségnek – hiszen társadalomként megteremtettük azt – hanem sokkal inkább az, hogy mindenkiben megvan-e az a plusz, az a többlet, ami alkalmassá teszi arra, hogy mások felfigyeljenek rá és elfogadják őt véleményvezérnek?
Minden fő kereskedelmi ágazat és nagyobb márka képviselteti magát influencerekkel. Mondhatni jövedelmező lett az influencer szakma, így hát nem is csoda, ha mindenki az szeretne lenni a saját területén.
Ha Te is úgy érzed, influencer szeretnél lenni, akkor jó helyen jársz, mert ebben a cikkben végig veszünk minden alapvető lépést, ami oda vezethet téged.
1./ Találd meg a hangod!
Mielőtt influencer válna belőled, ki kell választanod mi az a fő csapásvonal, aminek a mentén hitelesen tudsz majd haladni. Mi az a témakör, ami Téged a legjobban érdekel és képes leszel rendszeresen tartalmat gyártani a témában. Nem árt, ha van némi tapasztalatod az adott területen, hogy hiteles maradj és megalapozd magad influencerként.
Véleményvezérként a követőid elvárják majd tőled, hogy mindig friss, megújuló tartalmat tegyél közzé, ami kapcsolódik valamilyen szinten az alap témakörödhöz (amiért ők elkezdtek követni). Légy szenvedélyes és ha a követőid elégedettek lesznek, a várt lájkok nem maradnak el!
Persze, az ember nem feltétlenül tudja meghatározni magát egy témakörben, akkor sem, ha influencer, így az sem baj, ha 2-3 eltérő témát választasz.
Pl.: érdekel a fenntarthatóság, a környezettudatos életmód: ezen belül több témakörrel is foglalkozhatsz, a fenntartható divattal, gasztronómiával, kozmetikumokkal. .. stb.
2./ Találd meg a platformodat!
Ha tudod, milyen témában szeretnéd magad képviselni a nyilvánosság előtt akkor a következő lépésben ki kell választanod a célközönséged által preferált közösségi oldalt. A legjobb az, ha egyszerre egy vagy két oldalon szerepelsz aktívan, mert így reális a rendszeres jelenléted biztosítása.
Ha kiválasztottad, mi a számodra legmegfelelőbb, figyelembe véve milyen korosztálynak szólnak majd a tartalmaid és ők hol töltik az idejük nagy részét, akkor vagy új profilt kell létrehoznod, vagy a jövőbeni céljaidra kell optimalizálnod a már meglévő profilodat.
Vannak olyan esetek, amikor ez indokolt, de többségében az új profil létrehozásával egyszerűbb dolgod lesz összehangolni a céljaidat. Érdemes váltanod és bejelölnöd az üzleti profilt, mert ez a jövőben több lehetőséget tartogat. Ezt a legtöbb közösségi oldalon meg is teheted.
3./A bio-d fontossága
Ha influencer vagy jó, ha tudod, mennyire fontos részét képezi profilodnak a bio-d. Ez az első dolog, amivel a közönséged találkozik, amikor az oldaladra látogat. Tudjuk, hogy az első benyomás fontos, ennek megfelelően fontos, hogy vonzóvá tedd. Ezen kívül tartalmaznia kell minden fontos információt rólad és a profilod tartalmáról, valamint, hogy hol és milyen formában lehet kapcsolatba lépni veled.
4./Profilkép és borító készítése
A profilkép és a borítókép is nagyon fontos komponense a megjelenésednek, jelentős szerepe van az elsődleges megítélésedben. Ez egy különleges ismertetője lesz oldaladnak. Jó minőségű képet válassz, amin látható és felismerhető az arcod, vagyis biztosan tudnak majd azonosítani.
5./ Ismerd meg a közönséged
Mielőtt belefogsz a posztolásba a közösségi média oldaladon, gondold végig kik azok az emberek, akik nagy valószínűséggel érdeklődni fognak a tartalmaid iránt. Milyen szokásaik vannak, milyen más témakörök érdekelhetik őket. Minél pontosabban sikerül meghatároznod tulajdonságaikat, annál jobban fogod érteni őket, vagyis annál relevánsabb tartalmat fogsz létrehozni. A pontosabb képhez vedd alapul a jelenlegi követőidet.
Számos közösségi média oldal rendelkezik belső analitikai rendszerrel, hogy még jobban tudd elemezni követőid szokásait. / Milyen neműek követnek a legtöbben, milyen korosztály, milyen érdeklődési köröket adtak meg…/
7./Készíts releváns tartalmakat és posztolj rendszeresen!
Mindig törekedj arra, hogy hasznos és releváns tartalmakat ossz meg. Minél inkább képes vagy erre, annál több embert fogsz tudni elérni a posztjaiddal. Ez a legfontosabb elvárás egy influencer profiljával kapcsolatban. Alakíts ki egy neked és követőidnek is kényelmes szisztémát és törekedj a változatosságra. Találd meg az egyensúlyt a személyes tartalmú témák és az érdeklődésedről szóló témák közt.
Rendszeresen közölj valamilyen újabb tartalmat. Nem biztos, hogy a mindennap a legjobb választás, de a rendszeresség feltétlen követelmény!
8./Használd a Poszty-t!
Biztos, hogy nem mindig lesz időd, vagy energiád újabb tartalom létrehozásához, vagy éppen magához a posztoláshoz. A Poszty egy remek eszköz, ahhoz, hogy tartani tudd a rendszerességet. Élj vele!
Ezen a linken keresztül tudsz létrehozni fiókot: https://poszty.hu
Induljon az influencerség!